Odbor sociálních služeb
Činnost odboru
- poskytuje odborné sociálního poradenství osobám ohroženým sociálním vyloučením z důvodu předchozí ústavní nebo ochranné výchovy nebo výkonu trestu, osobám, jejichž práva a zájmy jsou ohroženy trestnou činností jiné osoby, a osobám, jejichž způsob života může vést ke konfliktu se společností.
- koordinuje poskytování sociálních služeb a realizuje činnosti sociální práce vedoucí k řešení nepříznivé sociální situace a k sociálnímu začleňování osob.
- realizuje přímou sociální práci s klientem zaměřené na změnu klienta a na změnu sociálního prostředí klienta (jednotlivci, rodiny, komunity, skupiny se zvýšeným rizikem sociálního vyloučení nebo vzniku problémů v osobním nebo sociálním vývoji)
- zastupuje osoby, které nejsou schopny samy jednat a nemají zákonného zástupce, při uzavírání smlouvy o poskytování sociálních služeb
- zajišťuje agendu úhrad za stravu a za péči u dětí umístěných v DOZP na základě rozhodnutí soudu
- zajišťuje agendu ustanovení zvláštního příjemce pro účely dávek důchodového pojištění dle zákona č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení
- vydává parkovací průkazy označující vozidlo přepravující osobu těžce zdravotně postiženou dle zákona č.361/2000 Sb., o silničním provozu
- účastní se připomínkového řízení k novým právním předpisům a navrhuje jejich změnu, doplnění
- zpracovává návrh rozpočtu a navrhuje rozdělení účelově vázaných dotací
- zajišťuje činnosti spojené s koncepcí, rozvojem a spolupráce v oblasti sociální péče včetně koordinace projektů a koordinace procesu komunitního plánování sociálních služeb a služeb blízkých službám sociálním – tj. činností na podporu rodiny a svépomocných aktivit
- zajišťuje agendu vyhlašování dotačních titulů v oblasti sociálních služeb, seniorských aktivit a Fondu Rady města (pro sociální oblast) v rámci své působnosti – zpracování a vyhlášení dotačních programů v jednotlivých oblastech, vypracování jednotlivých formulářů, kontrola a zpracování žádostí uchazečů, projednává žádosti v rámci příslušných komisí RM, příprava a uzavírání smluv o poskytnutí dotace, zveřejňování veřejnoprávních smluv dle zákona č. 250/2000 Sb. a č. 340/2015 Sb., zveřejňování údajů v registru de-minimis, kontrola vyúčtování jednotlivých schválených dotací ve všech oblastech
- provádí metodickou, poradenskou a kontrolní činnost ve vztahu k městským obvodům při poskytování sociálních služeb, výkonu sociální práce a výkonu veřejného opatrovnictví
- koordinuje proces plánování a realizace v oblasti bytové politiky města
- zajišťuje funkci protidrogového koordinátora a podílí se na aktivitách v oblasti prevence
- organizačně a administrativně zajišťuje činnost Rady seniorů a koordinuje činnosti Rady seniorů a jednotlivých seniorských klubů
- zástupce odboru se účastní jednání příslušných pracovních skupin a komisí Rady města v oblasti sociálních služeb, manažerského týmu a jednání koordinačních skupin následujících cílových skupin: senioři, zdravotně postižení, dlouhodobě duševně nemocní, mentálně postižení, děti a mládež, občané v přechodné sociální krizi a nouzi, osoby ohrožené sociálním vyloučením, osoby ohrožené závislostmi, péče o prorodinnou politiku
- ve spolupráci s dalšími orgány koordinuje kontrolu ubytoven na území města Ústí nad Labem
- spravuje Informační systém sociálních služeb města ÚL (RISK) – zajišťuje sběr, zpracování a vyhodnocování informací z tohoto informačního systému a zpracovává výstupy z ISSS a Katalog sociálně zdravotních služeb v elektronické podobě
- administrativně zajišťuje a následně vydává opatření obecné povahy dle § 33d zákona č. 111/2006 Sb. a zákona č. 500/2004 Sb.
Další informace
7. Komunitní plán péče ORP Ústecko na roky 2023 - 2026
Bytová koncepce města
-
Koncepce bydlení a rozvoje bytového fondu statutárního města Ústí nad Labem 2021-2031 (.pdf, 743 kB)
Krizové byty
- Celkové náklady projektu: 3.514.522,34 Kč
- Dotace v Kč: 1.000.000,- Kč - 50%
- Celkové financování MmÚ: 2.514.522,34 Kč
- Doba realizace projektu: 1. 3. 2019 – 30. 6. 2021
- Kontaktní osoba: Ing. Barbora Džuganová, e-mail: barbora.dzuganova@mag-ul.cz
Popis projektu: Účelem projektu je rekonstrukce malometrážních bytů včetně pořízení základního vybavení, využívaných především Odborem sociálních služeb (od 1.7.2021) a Odborem sociálních věcí. Krizový byt je služba pro ženy nebo osamělé rodiče s dětmi. V rámci této služby je poskytováno okamžité ubytování pro ženy nebo osamělé rodiče s dětmi v krizi (například fyzické nebo psychické týrání, hádky, rodinné nebo manželské konflikty, náhlá ztráta bydlení, rozvod, nečekané životní situace aj.). Jednou z podmínek užívání krizového bytu je spolupráce klientů v rámci odborného sociálního poradenství, krizové intervence, zprostředkování kontaktu s jinými institucemi aj. Tato poradenství zajišťuje Odbor sociálních služeb a Odbor sociálních věcí věcí Magistrátu města Ústí nad Labem. Základní pobyt je na 7 dní, maximálně však 3 měsíce. Úlohou krizového bytu je poskytnout podporu osobám s dětmi a osobám v nouzi, které se ocitly v momentální obtížné situaci, těmto osobám pomoci řešit nastalou svízelnou situaci ve spolupráci s Odborem sociálních služeb a Odborem sociálních věcí. Cílem krizového bytu je motivovat ubytované osoby k řešení své nepříznivé sociální situace, minimalizovat závislost ubytovaných na sociálních službách, poskytovat ubytování pouze na nezbytně dlouhou dobu, za předpokladu intenzivní sociální práce.
Projekt podpořen Fondem Ústeckého kraje/ KÚ ÚK
Podpora nestátních sociálních služeb
- 2023 (NOVÉ)
- Výzva k podávání žádostí do Dotačního programu města Ústí nad Labem na podporu sociálních služeb a služeb blízkých službám sociálním 2023 (.pdf, 229 kB)
- Dotační program města Ústí nad Labem na podporu sociálních služeb a služeb blízkých službám sociálním 2023 (.pdf, 836 kB)
- Náhled formuláře Žádost o dotaci - sociální služby 2023 (.pdf, 514 kB)
- Náhled formuláře Žádost o dotaci - podpora rodiny 2023 (.pdf, 496 kB)
- Čestné prohlášení - sociální služby 2023 (.doc, 40 kB)
- Čestné prohlášení - podpora rodiny 2023 (.doc, 39 kB)
- Souhlas se zpracováním osobních údajů (.docx, 16 kB)
- 2022
- Výzva k podávání žádostí do Dotačního programu města Ústí nad Labem na podporu sociálních služeb a služeb blízkých službám sociálním 2022 (.pdf, 219 kB)
- Dotační program města Ústí nad Labem na podporu sociálních služeb a služeb blízkých službám sociálním 2022 (.pdf, 2.1 MB)
- Souhlas se zpracováním osobních údajů (.pdf, 152 kB)
- Formulář vyúčtování dotace (.xlsx, 56 kB)
- 2021
- Výzva k podávání žádostí do Dotačního programu města Ústí nad Labem na podporu sociálních služeb a služeb blízkých službám sociálním 2021 (.pdf, 219 kB)
- Dotační program města Ústí nad Labem na podporu sociálních služeb a služeb blízkých službám sociálním 2021 (.pdf, 837 kB)
- Náhled formuláře Žádost o dotaci na udržení stávajících sociálních služeb....... 2021 (.pdf, 460 kB)
- Náhled formuláře Žádost o dotaci na podporu rodiny 2021 (.pdf, 44 5kB)
- Souhlas se zpracováním osobních údajů (.pdf, 152 kB)
- Formulář vyúčtování dotace (.xlsx, 62 kB)
Dotační program - Poskytování dotací seniorům
- 2023 (NOVÉ)
- Výzva pro předkládání žádostí o poskytnutí dotace z rozpočtu statutárního města Ústí nad Labem (.pdf, 599 kB)
- Program pro poskytování dotací seniorům z rozpočtu statutárního města Ústí nad Labem (.pdf, 743 kB)
- Formulář žádosti o poskytnutí finanční dotace z rozpočtu statutárního města Ústí nad Labem (.xlsx, 47 kB)
- Souhlas se zpracováním osobních údajů (.pdf, 442 kB)
- Změnový formulář v návaznosti na podanou žádost o dotaci (.xlsx, 30 kB)
- Formulář finančního vypořádání dotace z rozpočtu statutárního města Ústí nad Labem (.xlsx, 34 kB)
Fond Rady města
- 2023 (NOVÉ)
- Program pro poskytování dotací z Fondu Rady města Ústí nad Labem v roce 2023 z rozpočtu statutárního města Ústí nad Labem (.pdf, 2.9 MB)
- Žádost o dotaci, žádost o změnu údajů a finanční vypořádání dotace podávejte prostřednictvím https://dotace.usti-nad-labem.cz/.
Jaremová Lenka, Mgr.
Jméno | Pozice | č. dveří | Telefon |
---|---|---|---|
Macáková Romana | referent | 114 | +420475271739 |
Selingerová Dana, Ing. | referent | 135 | +420475271503 |
oddělení sociální práce | |||
Bennettová Jana, DiS. | kurátor pro dospělé | 600 | +420475271309 |
Fišerová Dana, Bc. | sociální pracovník | 620 | +420475271305 |
Kamínková Petra, Bc., DiS. | sociální pracovník | 619C | +420475271306 |
Morávková Petra, Mgr. | sociální pracovník | 602 | +420475271304 |
Stránská Jitka, DiS. | sociální pracovník | 619B | +420475271252 |
Šteinerová Alena, Bc. | kurátor pro dospělé | 621 | +420475271317 |
Štěrbová Andrea, DiS. | sociální pracovník | 601 | +420475271139 |
oddělení sociálních služeb | |||
Jeřábek Jakub, Bc. | metodik sociálních služeb | 115 | +420475271300 |
Šmilauerová Šárka | referent | 133 | +420475271360 |
Vavřičková Renata | referent | 132 | +420475271119 |
Odbor sociálních služeb Magistrátu města Ústí nad Labem sídlí na adrese: Mírové náměstí 37 (budova PB Centra), Ústí nad Labem.
(pozn.: první číslice u čísla dveří = číslo patra, kde se kancelář nachází)