image

Finanční odbor

Činnost odboru

  • zpracovává nebo zajišťuje zpracování daňových přiznání k dani z příjmů právnických osob, dani z nemovitých věcí, dani z nabytí nemovitých věcí, dani silniční, dani z přidané hodnoty
  • vedoucí finančního odboru je zmocněn za město podávat daňová přiznání a jednat se správcem daně v rámci zmocnění uděleného primátorem města
  • zajišťuje správu místního poplatku za komunální odpad tj. evidenci předpisů pohledávek, evidenci a přiřazování přijatých plateb a další související agendu, kromě vymáhání neuhrazených pohledávek a agendy s tím související
  • vyřizuje dotazy, připomínky a žádosti občanů k poplatku za komunální odpad s výjimkou vymáhaných pohledávek
  • zpracovává návrhy OZV v části daní a místního poplatku za komunální odpad
  • rozhoduje v II. stupni jako odvolací orgán o místních poplatcích vyměřenýchÚMO
  • metodicky řídí oblast daní a poplatků u města
  • zpracovává návrh rozpočtu, případně rozpočtového provizoria magistrátu
  • zpracovává návrh střednědobého výhledu rozpočtu
  • eviduje změny rozpočtu schválené v RM nebo ZM
  • provádí rozpočtová opatření v programu Navision dle schválených usneseních RM a ZM
  • zpracovává měsíční, pololetní a roční přehledy plnění rozpočtu magistrátu
  • zpracovává závěrečný účet a návrh finančního vypořádání magistrátu za předchozí rok a rozbor hospodaření za první pololetí běžného roku
  • pro zpracování návrhu rozpočtu, střednědobého výhledu rozpočtu, závěrečného účtu apod., vyžaduje a přebírá od odborů magistrátu a městských obvodů podklady
  • zpracovává hodnotící zprávu k návrhu státního závěrečného účtu
  • připravuje materiály do RM a ZM k poskytnutí dotací pro MO z rozpočtu MmÚ, (včetně dotací přijatých z KÚÚK a od státních institucí),
  • zajišťuje převod finančních prostředků z úřadů práce a z rozpočtu MmÚ na MO
  • provádí kontroly dodržování předpisů v části rozpočtu a vykazované skutečnosti čerpání rozpočtu
  • metodicky řídí rozpočtovou činnost města
  • zabezpečuje účetnictví magistrátu a účetní závěrku za magistrát a město celkem,
  • připravuje podklady k zabezpečení inventarizace majetku a závazků magistrátu a města
  • na základě žádosti externích žadatelů vydává potvrzení o bezdlužnosti (po zaplacení správního poplatku)
  • provádí bezhotovostní úhrady faktur
  • připravuje smlouvy a dodatky smluv s bankami a souvisejícími subjekty o běžném platebním styku
  • metodicky řídí účetnictví města
  • vede účetní evidenci o společnostech 100% vlastněných městem i o společnostech s majetkovou účastí města Ústí nad Labem
  • připravuje zadávací dokumentaci pro přijetí nových úvěrů
  • sleduje dodržování smluvních úvěrových ujednání, zajišťuje pro banky zprávy, výpočty a další podklady vyžádané úvěrujícími bankami

Úsek 1 - Oddělení rozpočtu

  • zpracovává návrh rozpočtu města, a provádí změny rozpočtu v průběhu roku
  • zpracovává závěrečný účet za předchozí rok a rozbor hospodaření za uplynulé pololetí
  • zpracovává měsíční přehledy o plnění rozpočtu
  • zpracovává finanční vypořádání po skončení roku
  • metodicky řídí rozpočtovou činnost u města

Úsek 2 Metodik daní a poplatků

  • zpracovává daňová přiznání  k dani z převodu nemovitostí, dani z nemovi-tostí, darovací dani, dani z příjmů právnické osoby-města, silniční dani a daňové agendy související
  • vyřizuje dotazy, připomínky a žádostí občanů k poplatkům
  • plní funkci odvolacího orgánu k vyměřeným poplatkům městskými obvody a inkasním oddělením
  • metodicky řídí činností daní a poplatků u města

Úsek 3 - Oddělení účetnictví

  • zabezpečuje  účetnictví Magistrátu a zabezpečuje účetní závěrku na město celkem
  • eviduje pohledávky Magistrátu
  • zabezpečuje úhrady faktur a jiných platebních povinností
  • metodicky řídí účetnictví u města

Úsek 4 - Inkasní oddělení

  • zajišťuje výběr poplatku za komunální odpad 

Další informace

Nejdůležitější právní předpisy upravující činnost finančního odboru

  • zákon 128/2000 Sb., o obcích v platném znění
  • zákon 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů v platném znění
  • zákon 243/2000 Sb., o rozpočtovém určení výnosů některých daní územně samosprávným celkům v platném znění
  • zákon 565/1990 Sb., o místních poplatcích v platném znění
  • zákon 280/2009 Sb., daňový řád
  • hmotně právní daňové zákony
  • OZV č. 5/2012 o místním poplatku za komunální odpad
  • zákon  563/1993 Sb., o účetnictví a další předpisy platné pro účetnictví
  • opatření č. 1/2004 Pravidla k Fondu rozvoje bydlení na opravy a modernizace bytů
  • prováděcí pokyny k Fondu rozvoje bydlení na opravy a modernizace bytů

Plné znění zákonů naleznete na Portálu veřejné správy České republiky (portal.gov.cz, do nového okna).

Jakubec Rudolf, Ing.

vedoucí finančního odboru
Č. dveří: 509
Jméno Pozice č. dveří Telefon
Skokanová Alžběta ekonom/asistent 510 +420475271679
Urban Miroslav, Ing. metodik 507 +420475271442
Wilhelmová Kateřina, Ing. metodik daní a poplatků 503 +420475271686

Inkasní oddělení

Hartmanová Martina vedoucí inkasního oddělení 203 +420475271575
Caninec Tereza, Bc. referent 202 +420475271594
Krištofová Hana referent 226 +420475271596
Šturmová Kateřina referent 202 +420475271656
Tuček Noskeová Michaela referent 226 +420475271396

Oddělení rozpočtu

Piknerová Hana, Ing. vedoucí oddělení rozpočtu 511 +420475271677
Koutská Dana rozpočtář 505 +420475271552
Lžičařová Ivana rozpočtář 512 +420475271657
Stříbrná Simona, Ing. rozpočtář 505 +420475271684

Oddělení účetnictví

Kažimírová Jindřiška vedoucí oddělení účetnictví 515 +420475271673
Hluchá Eva účetní 504 +420475271685
Hyhlanová Jana účetní 502 +420475271689
Kohlertová Alena účetní 504 +420475271683
Mizerová Jiřina účetní 502 +420475271672
Valušková Pavlína účetní 512 +420475271687
Vorlíčková Markéta účetní 513 +420475271675