Ústí nad Labem potřebuje světelné křižovatky
Program byl zpracován na základě výsledků nové studie, v rámci níž bylo provedeno sčítání dopravy na jedenácti světelně neřízených křižovatkách.
Do plánu výstavby signalizačního zařízení pro nejbližší období byly zařazeny křižovatky Malátova – Hoření, Havířská – Lipová a Masarykova – Štefánikova. Dále bylo doporučeno toto zařízení umístit na další tři křižovatky, kde dochází ke střetům chodců a automobilů či k silnému provozu MHD: Masarykova – Sadová, Masarykova – přechod u Zimního stadionu a Velká Hradební – U spořitelny.
Jako další je navržena výstavba “světel” na křižovatkách, které jsou kapacitně nedostačující: Klíšská – Londýnská, Tovární – Majakovského, Tovární – Textilní, Malátova – Stříbrnická, Masarykova – Brněnská a Sociální péče – Mezní.
Odbor dopravy rovněž doporučuje uplatnit preferenci městské dopravy na křižovatkách Sociální péče – Mezní a Masarykova – Brněnská. Preference by byla zajištěna systémem, kdy vozy MHD vysílají signály, jež přijímá řadič a zařadí příslušný signál “volno”. Zavedení tohoto systému vyžaduje vybavení všech vozidel vysílacím zařízením, vybavení řadičů přijímačem a úpravy dopravních řešení.
Výstavba nových světelných signalizačních zařízení by podle odboru dopravy měla postupovat vyšším tempem, než je jedna křižovatka ročně. V Ústí nad Labem je nyní 10 křižovatek, které kapacitně nevyhovují.
Prioritou by měla být také rekonstrukce řadičů, protože jejich trvalá porucha může způsobit dopravní problémy na dopravně velmi zatížených křižovatkách v centru.