Rozvoji Labské stezky se věnovala česko-německá konference v Ústí nad Labem

Na konferenci se setkali zástupci koordinačních center Labské stezky, Unie hospodářských komor Labe-Odra, krajů a měst na Labi, destinačních agentur a podnikatelského sektoru podél Labe. Jejím cílem bylo představit společný česko-německý marketing Labské stezky, stejně jako turistické produkty na Labské stezce, modely financování u nás i v Německu a moderní formy propagace stezky. Ochutnávku atraktivní nabídky Labské stezky ze sedla kola nabídl účastníkům druhý den konference při cykloexkurzi v úseku Ústí n/L - Litoměřice.

„Labská stezka přináší v Německu významné zisky v sektoru služeb pro cykloturisty. Chceme, aby i na české straně fungovala Labská stezka jako samostatný turistický produkt, který bude táhnout a zároveň generovat zisk pro lokální poskytovatele služeb. I proto se pro Labskou ustálilo společné logo, a i proto chceme společně s německými partnery pracovat na rozvoji společného marketingu,“ říká Daniel Mourek, koordinátor českého úseku Labské stezky z Nadace Partnerství a zároveň viceprezident Evropské cyklistické federace a člen rady EuroVelo. K atraktivitám na trase Mourek dodává: „Důležité je kvalitní propojení s Prahou a bezpečná dostupnost až k prameni Labe, jehož návštěva je pro mnoho zahraničních turistů atraktivní sama o sobě. Jedním z důležitých témat Labské stezky v propagaci je i vinařství s velkou tradicí jak na Litoměřicku a Roudnicku, tak i v Sasku mezi Pirnou a Míšní,“ doplňuje Mourek.

V rámci česko-německého marketingu stezky každoročně vydáváme v nákladu 260.000 ks oficiálního Průvodce po Labské stezce/ELBERADWEG Handbuch od pramene Labe až po Cuxhaven, který je pro uživatele k dispozici zdarma a spolupracujeme také na rozvoji webových stránek o české i německé části stezky.

Více informací na http://www.labska-stezka.cz/

Zdroj: Nadace Partnerství