Řídící struktura

ŘÍDiCÍ STRUKTURA IPRM Neštěmice - Mojžíř

Na řízení IPRM se podílí několik subjektů, mezi něž jsou rozdělené jednotlivé výkonné, schvalovací nebo konzultační role a kompetence.

 

Řídicí výbor

Řídicí výbor IPRM byl Statutárním městem Ústí nad Labem ustaven již před začátkem zpracovávání dokumentu IPRM a jeho činnost pokračuje i během realizace IPRM. Řídicí výbor je odpovědný zastupitelstvu/radě města. Ustavení a personální složení řídicího výboru bylo schváleno radou města 27.3.2008. Závěry schválené řídicím výborem mají pro hlasování v zastupitelstvu/radě města doporučující charakter. Členové výboru jsou povinni dodržovat etický kodex a před samotným hodnocením projektů jsou povinni podepsat Prohlášení o nestrannosti a mlčenlivosti.

Kompetence řídicího výboru:

  • projednává výběr dílčích projektů k realizaci v rámci IPRM a zajišťuje jejich projednání v orgánech města,
  • zadává úkoly manažerovi IPRM a v průběhu zpracování dokumentu IPRM také externímu konzultantovi,
  • projednal kriteria pro výběr projektů
  • vybírá hodnotitele projektů individuálních žadatelů
  • schvaluje seznam vyhodnocených projektů individuálních žadatelů a doporučuje výběr těchto projektů ke schválení radě města
  • projednává monitorovací zprávy IPRM zpracované manažerem IPRM a zajišťuje jejich projednání s orgánem města
  • posuzuje a schvaluje návrhy na změny IPRM, podstatné změny IPRM předkládá ke schválení zastupitelstvu/radě města před jejich předložením ŘO IOP

Ke stažení:

Pracovní skupiny

Pro odbornou diskusi dílčích problematik vytvořilo město prostřednictvím řídicího výboru pracovní skupiny. Úkolem pracovních skupin je především generování a příprava projektových záměrů a zpracování kvalifikovaných odborných doporučení, která tvoří podklad pro rozhodování řídicího výboru. Členové pracovních skupin současně plní roli zprostředkovatele informací o IPRM obyvatelům zóny (členům BD/SVJ, které zastupují). Jednání pracovních skupin a z nich vyplývající závěry jsou nezávazné a mají charakter odborných doporučení pro následná jednání a schvalování ze strany řídicího výboru.

Během zpracování IPRM byly vytvořeny 3 pracovní skupiny.

Pracovní skupina Veřejná prostranství

Pracovní skupina Bytové domy

Pracovní skupina Sociální projekty

Manažer IPRM

Kompetence:

  • koordinuje zajištění přípravy, zpracování a realizace IPRM
  • dohlíží na plnění harmonogramu a finančního plánu
  • komunikuje s externím konzultantem IPRM a s partnery IPRM
  • připravuje roční monitorovací zprávy i závěrečnou zprávu o realizaci IPRM a před odevzdáním řídicímu orgánu IOP je předkládá řídicímu výboru
  • svolává jednání pracovních skupin a řídicího výboru
  • zajišťuje vyhlášení výzev a posuzuje projekty z hlediska formálních náležitostí a přijatelnosti vzhledem k IPRM
  • je kontaktní osobou pro komunikaci s řídicím orgánem IOP

Manažerem IPRM Neštěmice - sídliště Mojžíř je vedoucí odboru strategického rozvoje Magistrátu města Ústí nad Labem, Ing. František Podrápský.

Řídicí orgán

Řídicím orgánem IOP je MMR ČR, které funguje nezávisle na Statutárním městě Ústí nad Labem. Rozhodnutí řídicího orgánu jsou závazná pro řídicí výbor. Kromě toho má řídicí orgán též roli poradce, tzn., vydává doporučení pro přípravu, realizaci a monitoring IPRM.

Kompetence:

  • vybírá a schvaluje IPRM v rámci výzvy na předkládání IPRM v IOP
  • může se informovat o výsledcích jednání ŘV a o aktuálním stavu přípravy, realizace a monitoringu IPRM
  • má zástupce bez hlasovacího práva v ŘV IPRM
  • vydává doporučení ŘV a manažerovi IPRM
  • schvaluje dílčí projekty žadatelů na základě doporučení Statutárního města Ústí nad Labem, zamítá je v případě, že projekty nesplňují požadovaná kriteria
  • schvaluje podstatné změny IPRM
  • dle ročních zpráv o postupu realizace IPRM a závěrečné zprávy o postupu realizace IPRM kontroluje vývoj procesu plnění IPRM
  • monitoruje a kontroluje standartním způsobem dílčí projekty IPRM v období realizace i udržitelnosti

Partneři

Město plánovalo, připravovalo a následně celá realizace IPRM Mojžíř bude probíhat v souladu s principy partnerství. Do přípravy IPRM zapojilo Statutární město Ústí nad Labem prostřednictvím různých forem komunikace řadu subjektů.

  • zástupce městské samosprávy (radní, zastupitelé, členové výborů zastupitelstva)
  • zástupce MO Neštěmice a MO Ústí nad Labem - město
  • zástupce dotčených odborů magistrátu města
  • zástupce významných subjektů na úrovni města či okresu (např. UJEP, ČSÚ, ÚP Ústí nad Labem, Okresní hospodářská komora Ústí nad Labem)
  • zástupce Krajského úřadu Ústeckého kraje
  • zástupce neziskových organizací zaměřených na služby sociální prevence a péče (zejména Člověk v tísni, o.p.s.)
  • zástupce ŘO IOP (MMR ČR, regionální pracoviště Chomutov).

Veřejnost

Veřejnost je důležitým partnerem města při realizaci projektů IPRM IOP. Mezi nejčastější formy spolupráce patří účast na jednání pracovní skupiny bytové domy a především na veřejném projednání.

K zajištění účasti veřejnosti město využívá cílené oslovování občanů žijících v zóně IPRM IOP prostřednictvím městského obvodu Neštěmice, pozvánkami, letáky, městských novin, obvodního zpravodaje a osobním jednáním s jednotlivými občany či vlastníky bytových jednotek, informacemi na webových stránkách města a městského obvodu Neštěmice apod.

Veřejnost musí být informována zejména o výběru zóny, zamýšlených cílech a aktivitách IPRM, o postupu prací na přípravě dokumentu IPRM a o realizaci IPRM a včetně výběru projektů.