Příloha k usnesení rady č. 281/04

12.5.2004

STATUTÁRNÍ MĚSTO ÚSTÍ NAD LABEM

Směrnice RADY MĚSTA č. 1/2004

O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH

 

ČÁST 1. – ÚVODNÍ USTANOVENÍ

 

článek 1 – Působnost směrnice

                1.1.                 Tato směrnice je závaznou vnitřní normou, která řeší postup při zadávání veřejných zakázek a zakázek, které nejsou podle zákona č. 40/2004, o veřejných zakázkách, veřejnými zakázkami, jejichž zadavatelem je:

·          Statutární město Ústí nad Labem

·          Příspěvkové organizace zřizované městem Ústí nad Labem

                2.2.                 Záležitosti touto směrnicí neupravené se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách (dále jen „zákon“).

 

ČÁST 2. – ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ

 

článek 2 – Pojmy

2.1.                 Zadavatel

Zadavatelem veřejné zakázky je podle ust. § 2 odst. 1 písm. a) bod 3. zákona Statutární město Ústí nad Labempříspěvková organizace zřízená městem Ústí nad Labem.

2.1.1.              Je-li zadavatelem St. město Ústí nad Labem, je zmocněn vystupovat jménem zadavatele vedoucí odboru MmÚ, jako správce příslušné části rozpočtové skladby platné pro město.

2.1.2.              Je-li zadavatelem příspěvková organizace zřízená městem Ústí nad Labem,

                                        vystupuje jménem zadavatele ředitel příspěvkové organizace.

 

 

článek 3 – Postup zadavatele při zadávání veřejných zakázek

                3.1.                 Pro postup zadavatele při zadávání veřejných zakázek je rozhodující předpokládaná cena předmětu veřejné zakázky neobsahující DPH (§ 18 odst. 1 zákona)

 

 

článek 4 – Členění zakázek a složení hodnotící komise

                4.1.                 Zakázky se člení podle předpokládané ceny předmětu zakázky a podle charakteru zakázky. Tímto členěním je následně určeno složení hodnotící komise.

                4.2.                 Následující přehled (a tabulka v příloze č. 1) určuje složení komise jak pro případ, kdy veřejnou zakázku vyhlašuje St. město Ústí nad Labem, tak i pro variantu, kdy zakázku zadává příspěvková organizace zřízená městem.

                4.2.1.              Zakázky, kdy výše plnění je:

                                        1) do 150 tis. Kč včetně

                                               a) rozhodne vedoucí odboru (dále jen VO)

                                               b) rozhodne ředitel organizace (dále jen ŘO)

                                        2) více než 150 tis. Kč a maximálně 500 tis. Kč

                                               a) rozhodne VO se souhlasem určeného člena RM

                                               b) rozhodne ŘO se souhlasem určeného člena RM

                                        3) více než 500 tis. Kč a maximálně 2 mil. Kč

                                               a) rozhodne VO na základě hodnocení čtyřčlenné komise ve složení:

                                                                VO, člen RM, vedoucím odboru určený člen, člen Okresní hospodářské komise (dále jen OHK)

                                               b) rozhodne ŘO na základě hodnocení čtyřčlenné komise ve složení:

                                        ŘO, člen RM, vedoucí příslušného odboru (dále jen VPO), člen OHK

4.2.2.              Podlimitní a nadlimitní veřejné zakázky (§ 15, § 14 zákona)

4.2.2.1.           Členy hodnotící komise jmenuje Rada města. Hodnotící komise musí být  minimálně pětičlenná, musí v ní být alespoň 1 zástupce zadavatele a musí mít nejméně jednu třetinu členů s odbornou způsobilostí. Rada města zároveň se jmenováním členů hodnotící komise jmenuje za každého člena jeho náhradníka (§ 57 odst. 1 zákona).

4.2.2.2            Členem hodnotící komise je vždy 1 člen RM a vedoucí odboru, který výběrové řízení jménem zadavatele vyhlásil a 1 člen OHK.

4.2.2.3.           Členové hodnotící komise a jejich náhradníci nesmí být ve vztahu k veřejné zakázce a k uchazečům podjatí; zejména se nesmí podílet na zpracování nabídky, nesmí mít osobní zájem na zadání příslušné veřejné zakázky a s uchazeči je nesmí spojovat osobní nebo jiný obdobný poměr. O své nepodjatosti učiní člen komise i náhradník písemně prohlášení zadavateli na počátku prvního jednání hodnotící komise (§ 57 odst. 4 zákona).

 

článek 5 – Veřejná soutěž o návrh (§ 72 zákona)

5.1.                 Soutěžní porotu vždy ustanovuje Rada města, a to pro každý konkrétní případ zvlášť. Porotu v takových případech svolá primátor.

 

článek 6 - Výběr členů Rady města do komisí

6.1.                 Výběr jednotlivých členů RM a jejich náhradníků pro účast v hodnotící komisi je Radou města pevně stanoven v závislosti na charakteru zakázky - viz příloha č. 2.

 

článek 7 - Jednání hodnotící komise

7.1.                 Podle pravidel uvedených v čl. 4 komisi sestaví a písemnou výzvou její členy svolá nejméně 7 dní předem příslušný vedoucí odboru, který výběrové řízení vyhlašuje (u příspěvkových organizací ředitel organizace).

7.2.                 Hodnotící komise může jednat a usnášet se, jsou-li přítomny nejméně dvě třetiny členů nebo jejich náhradníků. Hodnotící komise rozhoduje většinou hlasů přítomných členů (§ 58 zákona)

7.3.                 Zahájení jednání hodnotící komise bez účasti člena (členů) RM není možné, a to ani v případě, že komise  je usnášení schopná.

7.4.                 Hodnotící komise otevře obálky s nabídkami, které přišly ve lhůtě pro podání nabídky, v termínu podle oznámení zadávacího řízení, nejpozději však do 30 dnů po lhůtě pro podání nabídky. O otevírání obálek sepisuje komise protokol, který podepisují všichni členové hodnotící komise. Komise posoudí nabídky z hlediska splnění zadávacích podmínek a provede hodnocení nabídek podle kritérií stanovených v oznámení zadávacího řízení. O posouzení a hodnocení nabídek pořídí komise zprávu podle § 63 zákona.

 

článek 8 – Kvalifikační kritéria uchazečů o veřejnou zakázku

8.1.                 Splnění kvalifikačních kritérií prokazuje dodavatel doklady požadovanými v oznámení zadávacího řízení. Zadavatel není oprávněn požadovat splnění kvalifikace nad rámec požadavků na splnění kvalifikace stanovených úplným výčtem v oznámení zadávacího řízení.

 

článek 9 – Opakující se zájemci

                9.1.                 Vedoucí odboru (ředitel příspěvkové organizace) nesmí vyzývat k podání nabídek opakující se okruh zájemců, není-li takový postup odůvodněn specifičností zakázky. 

 

článek 10 – Náležitosti smluv

                10.1.               Náležitosti smluv při zadávání veřejných zakázek řeší příslušná směrnice tajemníka MmÚ.

 

článek 11 – Postup při zadávání veřejné zakázky v naléhavých případech

                11.1.               V naléhavých případech, hrozí-li nebezpečí škody velkého rozsahu nebo je-li ohrožen život či zdraví lidí, je možné, aby z časových důvodů zadavatel zadal veřejnou zakázku v jednacím řízení bez uveřejnění, ve kterém zadavatel přímo vyzve k jednání jednoho dodavatele (§ 10, § 27 odst. 1 c) zákona). Zakázkou musí být ve shora uvedených případech zajištěny výslovně jen ty nezbytně nutné úkony, které zabrání vzniku dalších škod.

 

článek 12 – Námitky proti úkonům zadavatele

                12.1.               Podá-li uchazeč námitky proti úkonům zadavatele (§ 88 zákona), pak v případě, kdy:

                                        a) zakázku organizuje MmÚ

                                                    - je vedoucí odboru povinen do 10 dnů od jejich obdržení odeslat stěžovateli písemné sdělení a o způsobu jejího vyřízení uvědomit primátora

                                        b) zadavatelem zakázky je příspěvková organizace

                                                    - je ředitel organizace povinen povinen do 10 dnů od jejich obdržení odeslat stěžovateli písemné sdělení a o způsobu jejího vyřízení uvědomit primátora

 

článek 13 – Archivace dokumentace o zadání

                13.1.               Povinností zadavatele je uchovávat veškerou zadávací dokumentaci, včetně podaných nabídek všech uchazečů, po dobu pěti let od uzavření smlouvy, její změny  nebo od  zrušení zadávacího řízení (netýká se vzorků a ukázek).

 

článek 14 – Přehled o veřejných zakázkách

                14.1.               Tajemník MmÚ pravidelně (vždy 1x za rok) předkládá Radě města přehled o zadaných veřejných zakázkách, vč. uvedení vyzvaných a přihlášených zájemců o tyto zakázky.

                14.2.               Vedoucí odborů MmÚ předkládají tajemníkovi MmÚ přehled o zadaných veřejných zakázkách, vč. uvedení vyzvaných a přihlášených zájemců o tyto zakázky vždy na konci pololetí.

 

ČÁST 3. – ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

 

článek 15 – Rušící doložka a nabytí účinnosti směrnice

                15.1.               Tato směrnice ruší směrnici Rady města č. 3/2003, o zadávání veřejných zakázek, schválenou dne 3.7.2003  usnesením Rady města Ústí nad Labem č. 396/03, včetně jejího dodatku a  příloh.

                15.2.               Tato směrnice o veřejných zakázkách nabývá účinnosti dnem 6.5.2004.

 

 

 

 

Ing. Milan Zemaník v.r.

Mgr. Petr Gandalovič v.r.

tajemník

Primátor

Magistrátu města Ústí n.L.

Statutárního města Ústí n.L.

 

 

Příloha č. 1 Směrnice RM č. 1/2004

Složení komisí při zadávání veřejných zakázek

 

 

 

 

 

 

dle § zákona

typ zakázky

výše závazku bez DPH          v mil. Kč

o výběru nabídky rozhodne

počet členů hodnotící komise

složení hodnotící komise

6

veškeré

do  0,15 vč.

VPO (ŘO)

xxx

xxx

více než 0,15 a max. 0,5

VPO se souhlasem určeného člena RM                                 (ŘO se souhlasem určeného člena RM)

více než 0,5 a max. 2

VPO (ŘO)

komise 4 členná

VPO, člen RM, DČ, OHK                           (ŘO, člen RM, VPO, OHK)

14,15

veškeré

více než 2

hodnotící komise

komise nejméně             5 členná

VPO (ŘO), člen RM, OHK + další (alespoň 2 členové komise jsou odborníky s ohledem na předmět zakázky)                         

 

 

 

 

 

 

Vysvětlivky:

 

 

 

 

 

 

ŘO

ředitel příspěvkové organizace

 

 

 

 

VPO

vedoucí příslušného odboru MmÚ

 

 

 

 

RM

Rada města

 

 

 

 

vedoucím příslušného odboru určený člen komise

 

 

 

OHK

člen Okresní hospodářské komory

 

 

 

 

Příloha č. 2 Směrnice RM č. 1/2004

 

 

Výběr jednotlivých členů RM a jejich náhradníků

pro účast v hodnotící komisi

 

 

 

 

a)     doprava

                        Jan Řeřicha, náhradník Mgr. Jan Kubata

                        MUDr. Jiří Madar, náhradník MUDr. Pavel Dlouhý

                       

b)     investice

                        Ivan Dostál, náhradník Ing. arch. Zdeněk Šťastný

                        MUDr. Jiří Madar, náhradník Ing. Miroslav Harciník

 

c)     městské organizace a služby a hospodářská správa

                        MUDr. Jiří Madar, náhradník Ing. Miroslav Harciník

                        Mgr. Jan Kubata, náhradník Mgr. Tomáš Jelínek

 

d)     městská policie

                        Mgr. Jan Kubata, náhradník MUDr. Karola Haasová

                        MUDr. Jiří Madar, náhradník Mgr. Petr Gandalovič

 

e)     životní prostředí

                        MUDr. Karola Haasová, náhradník MUDr. Jiří Madar

                        Jan Řeřicha, náhradník Ivan Dostál

 

f)     informatika

                        MUDr. Jiří Madar, náhradník Mgr. Petr Gandalovič

                        Mgr. Jan Kubata, náhradník Mgr. Tomáš Jelínek