Na trať do Prahy se vrátí večerní vlak

Na trať do Prahy se vrátí večerní vlak
23.10.2019
Večerní vlak, který spojí Ústí nad Labem s Prahou, se od 15. prosince vrátí opět na železnici. Podařilo se tak dosáhnout změny, o kterou město dlouho usilovalo spolu s krajem a univerzitou.

 

Podle nového jízdního řádu na rok 2020, který začne platit od 15. prosince, vyjede na trať č. 090 Děčín - Praha denně poslední večerní rychlík s odjezdem z Děčína ve 21:46 a příjezdem do Prahy ve 23:34. Tento vlak zatím jezdí jen v neděli.

Nový spoj nahradí mezinárodní vlak do Vídně, který z Ústí nad Labem odjížděl ve 22:15, ale byl v roce 2017 z rozhodnutí německého dopravce přesměrován přes německé území.

„Na zrušení spoje si tehdy stěžovala řada lidí, chyběl nejenom studentům UJEP a dalších škol, ale i návštěvníkům ústeckých divadel a lidem, kteří se pozdě večer potřebovali dostat do Prahy. Jako primátorka města jsem spolu s rektorem UJEP a hejtmanem psala ministrovi dopravy a řediteli Českých drah, ale tenkrát to zůstalo bez odezvy. Jsem ráda, že se to nyní podařilo prosadit. Je to spojení, které naše město, jeho obyvatelé i návštěvníci opravdu potřebují,“ dodala náměstkyně primátora Věra Nechybová.

Ranní dojíždění do práce do hlavního města posílí nový rychlík ve směru Teplice v Čechách (4:57) – Praha (6:36), který zastaví také v Ústí nad Labem, Lovosicích a v Roudnici nad Labem a zjednoduší se i večerní návraty díky novým vlakům Praha (21:34) – Teplice v Čechách (23:11) a Praha (22:34) – Ústí nad Labem (23:49). Na těchto dodatečných spojích budou využity i komfortní soupravy EuroCity. Oba tyto vlaky zastaví také v Roudnici nad Labem a Lovosicích. V pracovní dny bude také zkrácen interval mezi rychlíky linky R 20 doplněním tří párů vlaků v úseku Praha – Ústí nad Labem, resp. Děčín.

U souprav rychlíků R 20 Praha – Ústí nad Labem – Děčín dojde k plošné výměně vozů. V novém jízdním řádu budě drtivá většina vozů modernizovaná. Půjde o první generaci vozů InterCity, kdy jsou v 1. třídě elektrické zásuvky 230 V pro napájení elektroniky a také nové sedačky a u každého místa individuální sklopný stolek. Vozy 2. třídy pak mají kombinované uspořádání s oddíly pouze se 6 individuálními sedačkami místo lavic s 8 místy v kupé a velkoprostorovou částí, kde jsou stejně jako v 1. třídě pouze 3 místa na šířku vozu.