image

Město hledá novou vizuální identitu

15.09.2021
Ústí nad Labem ve spolupráci s organizací Czechdesign vyhlašují soutěž na vytvoření nového vizuálního stylu. První kolo je otevřené všem zájemcům z oboru, do druhého kola postoupí až pět vybraných účastníků.

 

První fáze soutěže je anonymní a je řešena otevřenou výzvou, do které se může do 25. 10. 2021 hlásit neomezený počet uchazečů. Odborná porota ze všech přijatých návrhů vybere až pět postupujících, které budou autoři v rámci další fáze prezentovat osobně. Výsledek bude znám na konci letošního roku. Úkolem bude kromě grafického konceptu a systému vizuální identity představit též logo města a podznačky, plakáty nebo propagační předměty. 

„Ústí nad Labem hledí do budoucnosti, což by měla reflektovat i nová vizuální identita, kterou město právě ve veřejné soutěži hledá. Identita má prezentovat Ústí nad Labem jako město, ke kterému mohou začít občané cítit hrdost a které stojí za návštěvu,“  řekl primátor Petr Nedvědický.

Vítězná identita se propíše také do komunikace městských obvodů, klíčových příspěvkových organizací a akciových společností města, jako jsou např. muzeum, pečovatelská služba nebo dopravní podnik. Novou podobu následně dostanou i Ústecké noviny nebo orientační systém.

„Ústí je výzva! Je to známé a velké město, které ale trápí i neduhy. Vizuální styl zde jednoznačně může přispět ke zvýšení kvality života, každá změna bude výrazně vidět. Proto věříme, že se nám v soutěži sejde mnoho povedených návrhů od renomovaných designérů,“  okomentovala Jana Vinšová, ředitelka organizace Czechdesign.

Kompletní pravidla soutěže a přihlášku naleznout uchazeči zde.

Město hledá novou vizuální identitu