Ústecký deník 5. 11. Jitka Hadašová

6.11.2012
DOTAZ:

1. Je stále funkční sms infokanál?
2. Kolikrát jeho prostřednictvím město obyvatele varovalo?
3. Kolik je zaregistrováno uživatelů služby?
4. Platí stále tel číslo 605 733 680 na registraci a odregistraci?
5. Kolik stojí město roční provoz této infolinky a zdražují ho odeslané varovné sms zprávy?
6. Proč město neinformovalo tímto způsobem o sobotním úniku čpavku v Setuze?

ODPOVĚĎ:

Stanovisko odboru životního prostředí
1. Služba SMS InfoKanál je stále funkční. Provoz služby byl zahájen v květnu 2003. Nejedná se o varovný systém, ale pouze informační (rychlost služby neumožňuje tento systém užívat jako varovný, je to dáno technickými možnostmi služby). K varování obyvatelstva jsou na území města určeny sirény HZS a VISO (varovný a informační systém obyvatelstva – tzv. bezdrátový rozhlas v majetku Města).
2. Od doby zahájení provozu bylo rozesláno 68 informací.
3. K dnešnímu dni 15 056 zaregistrovaných telefonních čísel.
4. Stále platí.
5. Roční provoz stojí město cca 11 800,-Kč (včetně DPH). Každá odeslaná sms zpráva stojí 0,99Kč bez DPH.
6. Na operační středisko městské policie(OSMP) byla událost nahlášena z KOPIS HZS (krajské operační a informační středisko HZS) v 19:41, ovšem bez podrobností o jak velkou událost se jedná. OSMP na místo vyslalo hlídku, aby zjistilo podrobnosti o události a také, zda je potřeba součinnost Města. Byli informováni, že únik čpavku nepřesáhl hranice závodu a neohrožuje obyvatelstvo města. Na základě této informace nebyl spuštěn žádný varovný ani informační systém.