Dotaz Ústecký deník 4.5.2011: Jitka Hadašová

11.5.2011
Hezký den,
zajímalo by mě jak město jako zřizovatel vnímá vlekoucí se finanční problémy divadla a jestli věc bude nějakým zásadním způsobem řešit. Vím, že rada města nedávno jednala o dopisu ředitele, který upozorňoval, že divadlo bude brzy opět bez peněz. Zaměstnanci volají po auditu hospodaření divadla a po případné změně jeho vedení. Co na to město?

2. Někteří amatérští umělci si postěžovali na vysokou cenu za pronájem tzv. mušle v Městských sadech. Údajně po nich město chce 5 tisíc korun + DPH za jedno vystoupení. Navíc prý od nich žádá i 15titisícovou kauci (vratnou). Pokud je to pravda, kdo o tom rozhodl, kdy a proč (v usneseních rady města jsem nic takového nenašla). Jaké má město představy o využití těchto prostor? Nezůstanou pro lidovou zábavu finančně nedostupné?

Odpověď:
Dobrý den. Přeposílám odpověď vedoucího odboru městských organizací, služeb, školství a kultury

1. Divadlo hospodaří s penězi, které Zastupitelstvo města schválilo ve výši 47 300 tisíc korun. Je v kompetenci ředitele příspěvkové organizace s takto stanovenou dotací od města vyjít.


1. Organizačním řádem MmÚ je vedoucí odboru zmocněn k uzavírání krátkodobých pronájmů.
Na základě toho požádal Ing. Pauer Majetkovou komisi RM, jakožto odborný orgán, o stanovení rámcových pravidel souvisejících s pronájmy v Městských sadech.
Majetková komise RM následně na svém zasedání dne 18. 4. 2011 stanovila následující pravidla:
1) Pronájem hudebního altánu 5.000,- Kč + DPH
2) Pronájem pozemku 10,- Kč / m2 + DPH
3) Vratná kauce 20.000,-Kč s tím, že nejmenší měrná jednotka je 1 den.
Budou ještě nastavena pravidla pro příspěvkové a neziskové organizace o zmírnění podmínek