Velká voda prověřila hráz pod Benešovým mostem
Silnice I/30 spojující Děčín s Prahou bývala v těchto místech přibližně dvakrát do roka zaplavována. Zabránit tomu mělo protipovodňové opatření, které ve spolupráci s městem vybudovalo v letech 2010 až 2011 Ředitelství silnic a dálnic.
O víkendu Labe dosáhlo výšky hladiny 560 centimetrů. Dříve by již byla vozovka pod vodou a objížďka by výrazně komplikovala dopravu v centru města. Nyní zafungovalo protipovodňové opatření, kterému se také přezdívá protipovodňová vana. Čtyřproudá vozovka pod mostem zůstala suchá a doprava nebyla nijak omezena.
Cílem stavby bylo zlepšení průjezdnosti a posílení kapacity dopravy v Přístavní ulici. Vznikly zde čtyři jízdní pruhy, nové řešení přineslo zvýšení podjezdné výšky, která dříve byla ve směru Děčín – Praha pouze 3,7 metru. A stavba zejména vyřešila protipovodňovou ochranu této části labského nábřeží. Vozovku zde chrání masivní betonové hráze a další opatření, která například zabrání pronikání spodní vody. Stavba za 480 milionů korun byla zprovozněna v červnu 2011. Silnici pod mostem ochrání před téměř pětiletou vodou.
Silnice byla zaplavena i v srpnu 2010 při stavbě povodňové vany.