Úřední služby na jednom místě

Úřední služby na jednom místě
13.8.2009
V centru města by mohlo v blízké budoucnosti vzniknout „Centrum služeb města Ústí nad Labem“.

S touto myšlenkou přišel magistrát poté, co se vedení města rozhodlo neumístit tzv. open office do prostoru jídelny v atriu.

Město Ústí nad Labem vyhlásilo v této souvislosti poptávkové řízení. Developery a majitele domů v něm vyzvalo, aby nabídli ke zmíněnému účelu odpovídající prostory. Současně je na webových stránkách města uveřejněna anketa, ve které se mohou Ústečané vyjádřit, zda si takovou službu přejí či nikoliv (viz výše). „Pokud řeknou ano a majitelé domů na naši výzvu zareagují, zorganizujeme další veřejnou anketu o tom, kde přesně lidé chtějí centrum služeb mít“, uvádí primátor města Jan Kubata.

Kontaktní místa pro veřejnost by v Centru služeb mohly mít Dopravní podnik, Městské služby i společnost AVE. Přesídlily by sem rovněž některé magistrátní odbory - dopravy, stavební, životního prostředí a správní odbor. „Ústečané by měli mnoho důležitých služeb na jednom místě, což by jim výrazně ušetřilo čas. V jediné budově byste např. koupili jízdenku městské dopravy nebo podali stížnost týkající se odvozu odpadu. Vyřídili byste si tady novou občanku, pas a řidičský průkaz a přihlásili vozidlo. Jelikož zde má být také Czech Point, v krátkém čase lze obdržet např. i výpis z rejstříku trestů. V půlhodině tady prostě člověk získá to, co za normálních okolností trvá s přesuny z místa na místo třeba několik hodin,“ pokračuje Kubata.

Pokud se projekt uskuteční, město bude rovněž jednat s Českou poštou a společností SČVaK o tom, zda by i ony nepřenesly do Centra služeb svá kontaktní místa.