image

O povodních odešlo 21 krizových SMS

19.05.2006
Primátor města Petr Gandalovič dnes převzal povodňový dar 30 tisíc korun od předsedy představenstva společnosti Qbizm technologies Petra Ulricha.

Tato firma je poskytovatelem služby SMS Infokanál (www.infokanal.cz), kterou město při letošních jarních povodních využilo k informování veřejnosti jedenadvacetkrát.

„Informovali jsme zejména o stavu vody na řece Labi, dopravních uzavírkách a objížďkách“, říká Gandalovič.

Odesílání SMS probíhá přes webovou doménu Qbizm technologies a na ni napojenou GSM bránu. Odtud zprávy putují ke klientům přes operátory (Vodafone, T-mobile a Eurotel).

Službu SMS Infokanál nabízí město od května 2003. Občané, kteří se do systému zaregistrují, dostávají zprávy na mobilní telefon. Registraci již provedlo 13 593 lidí (během povodní se přihlásilo dalších 4 tis. uživatelů). Zprávy posílá město přes internet nebo z mobilního telefonu. „Společně s hlásiči na sloupech veřejného osvětlení VISO a systémem vzájemného vyrozumívání dle písemných dohod města s průmyslovými podniky tvoří krizové SMS účinný systém informování Ústečanů v mimořádných situacích“, říká primátor města Petr Gandalovič.

Gandalovič dnes společnosti Qbizm technologies navrhl uspořádání společného semináře v Ústí nad Labem na téma krizových SMS. „Výsledem by mohlo být zpracování metodiky, v jakých případech je vhodné tuto službu používat a v jakých naopak ne, jak mají být zprávy formulovány, aby byly srozumitelné a nevyvolaly paniku, apod.“, dodává primátor. Petr Ulrich to označil za dobrý nápad a na organizaci semináře se ode dneška začíná pracovat.

 

O povodních odešlo 21 krizových SMS