O povodních odešlo 21 krizových SMS
Tato firma je poskytovatelem služby SMS Infokanál (www.infokanal.cz), kterou město při letošních jarních povodních využilo k informování veřejnosti jedenadvacetkrát.
„Informovali jsme zejména o stavu vody na řece Labi, dopravních uzavírkách a objížďkách“, říká Gandalovič.
Odesílání SMS probíhá přes webovou doménu Qbizm technologies a na ni napojenou GSM bránu. Odtud zprávy putují ke klientům přes operátory (Vodafone, T-mobile a Eurotel).
Službu SMS Infokanál nabízí město od května 2003. Občané, kteří se do systému zaregistrují, dostávají zprávy na mobilní telefon. Registraci již provedlo 13 593 lidí (během povodní se přihlásilo dalších 4 tis. uživatelů). Zprávy posílá město přes internet nebo z mobilního telefonu. „Společně s hlásiči na sloupech veřejného osvětlení VISO a systémem vzájemného vyrozumívání dle písemných dohod města s průmyslovými podniky tvoří krizové SMS účinný systém informování Ústečanů v mimořádných situacích“, říká primátor města Petr Gandalovič.
Gandalovič dnes společnosti Qbizm technologies navrhl uspořádání společného semináře v Ústí nad Labem na téma krizových SMS. „Výsledem by mohlo být zpracování metodiky, v jakých případech je vhodné tuto službu používat a v jakých naopak ne, jak mají být zprávy formulovány, aby byly srozumitelné a nevyvolaly paniku, apod.“, dodává primátor. Petr Ulrich to označil za dobrý nápad a na organizaci semináře se ode dneška začíná pracovat.