Nový policejní informační systém
Na dnešním jednání městské policie a Policie České republiky v Ústí nad Labem to řekl primátor města Petr Gandalovič.
Infosystém by měl sloužit oběma policejním složkám nejen k okamžitému řešení situace, ale také při vyhodnocování rizikových lokalit. „Strážník zaznamená porušení zákona, nahlásí to a celá věc bude neprodleně zaznamenána do mapy města na počítači. Budeme mít mnohem lepší přehled, co a kde se děje“, dodává Gandalovič.
Okresní policejní ředitel Zdeněk Havlíček vyzval městskou polici k účasti v novém zvláštním týmu, jenž by se měl zabývat bojem s pachateli loupeží. Na činnosti této skupiny by se podle Havlíčka mohli podílet čtyři strážníci. Ředitel ústecké městské policie Pavel Bakule s tím předběžně vyslovil souhlas a o míře zapojení strážníků do zmíněné činnosti se bude v nejbližší době jednat.
Obě strany konstatovaly, že spolupráce městské a státní policie je velice dobrá a měla by se dále rozvíjet a zdokonalovat. „Úkolem již není zvyšování počtu lidí, ale lepší vzájemná koordinace. Např. v oblasti okamžité informovanosti a domluvy na společných zásazích a akcích máme co zlepšovat“, konstatuje Gandalovič.
Město na závěr setkání darovalo pořádkovému oddělení ústecké policie šest digitálních fotoaparátů, které lze při pochůzkové činnosti na ulicích využít.