Průčelskou roklí

Průčelská rokle se nachází mezi Brnou a Němčí a protéká jí Průčelský potok. Málo známým faktem je, že temná romantika Průčelské rokle zřejmě byla jedním z inspiračních zdrojů německého romanopisce Karla Maye.

Trasu výletu začneme na zastávce MHD Brná (linka č. 17 nebo 27) kde začíná naučná stezka Pod Vysokým Ostrým vedoucí napříč Průčelskou roklí. Cesta stále stoupá a cca po 1,5 km prochází kolem Průčelského vodopádu. Ten se nachází v zalesněné stráni nad naučnou stezkou. Cesta pokračuje vzhůru a po 250 m se u suťového pole na úpatí Výřích skal stáčí doleva a pokračuje přes osadu Sedlo na rozcestí Pod Vysokým Ostrým. Po necelých 150 m si můžete udělat odbočku na vrch Vysoký Ostrý (587 m. n. m.) s vyhlídkou z upravené plošiny. Vrátíme se zpět na naučnou stezku a budeme pokračovat přírodní rezervací Sluneční stráň až na silnici u Nové Vsi. Odtud se buď můžeme vydat po naučné stezce (souběžně s červenou turistickou trasou) ke hradu Střekov nebo cestu v Nové Vsi ukončíme a vrátíme se do města autobusem MHD č. 9.

Pokud nejste milovníky velkého stoupání, je vhodné zvolit obrácený směr, tedy od hradu Střekov nebo z Nové Vsi.

Veškeré aktuální jízdní řády naleznete na stránkách Dopravního podniku.

TIP: Průčelský vodopád stojí za návštěvu zejména v zimních měsících, kdy namrzající voda vytváří na skále velkolepou ledovou podívanou.

Trasa s mapou ke stažení zde