Návrh Zadání 31. změny ÚPNSÚ Ústí nad Labem "Habrovice, Podhůří, p.p.č. 271/18, 271/19, k.ú. Habrovice"

a)     Důvody  pořízení změny územního plánu obce a stanovení hlavních cílů rozvoje území

Předmětem změny je přeřazení p.p.č. 271/18, 271/19 k.ú. Habrovice z nezastavitelného území otevřené krajiny do lokality určené pro individuální bydlení.

Pořízení změny bylo schváleno Zastupitelstvem města ústí nad Labem dne 24.06.2004 usnesením 263/04. Vzhledem k jednoduchosti změny bude v souladu s §17 odst. (2) vyhlášky č. 135/2001 Sb., o územně plánovacích podkladech a územně plánovací dokumentaci v platném znění, zpracován přímo návrh bez předchozího konceptu řešení.

Řešené území v k.ú. Habrovice je dle platného územního plánu součástí nezastavitelného území otevřené krajiny. Změnou vznikne nová plocha určená pro výstavbu rodinného domu, která plynule naváže na zastavitelné území obce.

b)     Výčet katastrálních území tvořící území obce

Řešené parcely leží v  k.ú. Habrovice.

c)     Požadavky vyplývající pro řešené území z hlediska územního plánu  VÚC a z programů rozvoje kraje, okresu a obce a z územního plánu schváleného pro území celého sídelního statutárního města Ústí n.Labem

Pro území města Ústí nad Labem je platná nadřazená územně plánovací dokumentace „2. změny a doplňky ÚPn VÚC Severočeské hnědouhelné pánve“, schválená 12/2001. Z ÚPn VÚC SHP 2. změny a doplňky nevyplývají žádné požadavky.

Dle platného ÚPnSÚ Ústí nad Labem a obecně závazné vyhlášky č. 45/1996 o závazných částech územního plánu statutárního města Ústí nad Labem ze dne 04.12.1996 se řešená plocha nachází v městské čtvrti „B8 Podhůří“ v lokalitě otevřené krajiny OK-1 Podhůří.

Plochy otevřené krajiny jsou charakterizovány článkem 24 OZV č.45/1996 :

1.      Plochami přírodně krajinnými se pro účely územně plánovací dokumentace a této vyhlášky rozumí území, která nejsou souvisle zastavěna, ani jinak intenzivně urbanizována. Soubor přírodně krajinných ploch zahrnuje :

e) plochy otevřené krajiny, jimiž se rozumí části venkovské krajiny zahrnuté do města a určené obvykle k zemědělskému využití; toto ustanovení není na překážku výkonu činností, popřípadě zřizování zařízení bezprostředně související s využitím území.

Z programu rozvoje Ústeckého kraje žádné požadavky na řešení nevyplývají.

Program rozvoje města Ústí nad Labem není zpracován, proto nejsou žádné požadavky specifikovány.

d)     Význam a funkce obce ve struktuře osídlení, požadavky vyplývající z širších vztahů v území

Pozemky navazují na zastavitelné území obce.

e)     Požadavky vyplývající ze základních demografických, sociálních a ekonomických údajů obce a výhledů

Z demografických, sociálních a ekonomických údajů obce žádné požadavky nevyplývají.

f)       Požadavky a podmínky pro rozvoj obce, požadavky na zohlednění hodnot jejího území (historických, kulturních, urbanistických, přírodních apod.)

Plocha navazuje na zastavitelné území.  Požadavky na zohlednění hodnot území v k.ú. Habrovice (historických, kulturních, urbanistických, přírodních apod.) nevyplývají.

g)     Požadavky na vymezení zastavitelného území

Změna  ÚPnSÚ  vyvolá vznik zastavitelného území určeného pro individuální bydlení  v k.ú. Habrovice. Zastavitelné území rozšíří k.ú. Habrovice. Zastavitelné území bude v návrhu zpracováno formou tabulky (příloha č.6 vyhlášky č.135/2001 Sb.) a znázorněno v hlavním výkrese. 

h)     Požadavky na tvorbu a ochranu  životního prostředí, zdravých životních podmínek, na využitelnost přírodních zdrojů a ochrany krajiny ( včetně ochrany zemědělského půdního fondu, pozemků určených k plnění funkcí lesa) a na územní systémy ekologické stability

Životní prostředí

Z hlediska ochrany ovzduší budou respektovány dle §17 odst. 1 písm. a) zákona  č. 86/2002 Sb., požadavky na ochranu ovzduší k zabezpečení jeho odpovídající kvality v souladu s emisními limity, emisním stropem a programy snižování znečišťujících látek . Budou respektovány imisní limity pro ekosystémy dle nařízení vlády č. 350/2002 Sb., kterým se stanoví imisní limity a podmínky  a způsob sledování posuzování, hodnocení   a řízení kvality ovzduší.

Přírodní zdroje

Nejsou požadavky na tvorbu a ochranu přírodních zdrojů.

Ochrana krajiny

Není zde evidován významný krajinný prvek, přírodní památka nebo chráněný strom.

Ochrana zemědělského půdního fondu

Pořizovatel a zhotovitel změny ÚPnSÚ Ústí nad Labem se budou při pořizování řídit zásadami ochrany ZPF dle § 4 a 5 zákona č. 334/1992 Sb., o ochraně  ZPF ve znění pozdějších změn a doplňků.

Postupy zajištění ochrany zemědělského půdního fondu při zpracování  a projednávání územně plánovací dokumentace upravují ustanovení § 3 a 4  vyhlášky č. 13/1994 Sb., kterou se upravují některé podrobnosti ochrany zemědělského půdního fondu.

Jako součást návrhu změny ÚPnSÚ Ústí nad Labem bude zpracováno „Vyhodnocení předpokládaných důsledků navrhovaného řešení územně plánovací dokumentace na zemědělský půdní fond“, podle obsahu uvedeného v příloze č. 3 citované vyhlášky.

Výčet pozemkových parcel dle aktuálního stavu katastrální mapy, které budou dotčeny záměrem změny ÚPnSÚ a bude požadováno jejich vyjmutí ze ZPF: p.p.č. 271/18, 271/19, k.ú. Habrovice

Vodní hospodářství

Odtok dešťových vod bude  řešen opatřením k jeho snížení. Posoudit možnost vsakování dešťových vod na terén.

Územní systémy ekologické stability  / ÚSES )

Přes řešené území neprochází žádný prvek ÚSES a ani se toto území nenachází v ochranné zóně NRBK.

Odpadové hospodářství

Požadavek na respektování podmínek pro pravidelný odvoz komunálního odpadu – propustnost komunikací pro svozová vozidla, shromažďování odpadu, tj. umístění sběrných nádob na odpad na pozemcích uživatelů (Vyhláška MMR č.137/1998 ).

Energetika

Vytápění RD vč. ohřevu TUV ekologickými médii, tj. zemním plynem, apod.

i)        Požadavky na ochranu kulturních památek, památkově chráněných území a jejich ochranných pásem.

Na řešeném území v k.ú. Habrovice se nenachází žádná kulturní památka, památkově chráněné území ani jejich ochranná pásma.

j)        Požadavky na řešení koncepce dopravy, občanského a technického vybavení a nakládání s odpady

Doprava

Silniční síť – lokalita bude napojena na místní komunikační systém tj. na stávající komunikaci, která prochází kolem řešeného území tj. p.p.č. 271/18 a 271/19.

Občanská vybavenost

Plocha občanské vybavenosti v řešeném území není plánována.

Technická infrastruktura

Stavební parcela bude napojena místními přípojkami na stávající technickou infrastrukturu- pitnou vodu, kanalizaci, plyn, elekrorozvody a veřejné osvětlení.

Koordinace s výstavbou nové kanalizační sítě pro městkou část Ústí n. Labem – Strážky.

Dešťové vody z objektu a přístupových chodníků budou likvidovány na pozemku RD. 

Nakládání s odpady

Odvoz komunálního odpadu z obce Habrovice je zajištěn smluvně. TKO bude ukládán do sběrných nádob umístěných na pozemku majitele nemovitosti. Zajistit požadavek na respektování podmínek pro pravidelný odvoz komunálního odpadu, tj. propustnost  komunikace pro svozová vozidla.

k)     Požadavky vyplývající z dalších právních předpisů (např. zájmů obrany státu, civilní obrany, ochrany ložisek nerostných surovin a jejich těžbu, ochrana před povodněmi apod.

Ochrana státu, civilní obrana

Případné požadavky zájmů ochrany státu a civilní obrany vyplynou z projednávání  návrhu zadání změny ÚPnSÚ Ústí nad Labem.

Ochrana ložisek nerostných surovin

Řešená lokality se nenachází v území se zvláštními podmínkami geologických staveb, tj. v území s výskytem nerostných surovin, území poddolované a území sesuvném.

Ochrana před účinky radonu

Hodnota radonového rizika není známa. Při přípravě realizace výstavby RD bude vypracován podrobný radonový průzkum, ze kterého vyplynou případná protiradonová opatření.

Ochrana vodních zdrojů

Do řešené lokality nezasahují žádná PHO vodních zdrojů.

Ochrana před povodněmi – zátopové území

Řešené území neleží v záplavovém území.

l)    Vztahy části obce, vztahy se sousedními obcemi

Řešená lokalita bezprostředně navazuje na současně zastavitelné území obce a bude její nedílnou součástí.

Z hlediska ÚPnSÚ statutárního města se lokalita nachází v městské čtvrti „B-08 Podhůří“ v lokalitě „ OK – 1 Podhůří v těsném sousedství I – 6 Habrovice“.

m)   Požadavky na nutné asanační zásahy

Návrh změny si nevyžádá plošné asanační zásahy ani demolice nadzemních částí.

n)     Okruhy problémů z P +P

1.      Ochrana ZPF

2.      Harmonizace zájmů ochrany přírody s řešením této změny ÚPn (migrační koridor chráněných druhů živočichů )

3.      Koncepce technického vybavení v daném území

o)     Limity území

Výkres limitů využití území vyplývající z právních předpisů a právních rozhodnutí, včetně stanovení záplavových území.

V blízkosti řešeného území prochází sítě technické infrastruktury místního významu  a jejich ochranná pásma (OP):

·       vodovodní řád - OP 2 m;

·       kanalizační řád - OP 3 m;

·       plynovod – OP 4 m.

p)     Požadavky na rozsah a způsob zpracování konceptu řešení, včetně požadavků na regulaci využití a uspořádání ploch

Vzhledem k tomu, že se jedná o  jednoduchou změnu, spojuje se dle § 31 odst. 2) zákona č. 50/1976 Sb., ve znění pozdějších předpisů, zpracování a projednání konceptu řešení a návrhu změny ÚPn. Následným krokem pořizování tedy bude zpracování návrhu změny územního plánu.

Návrh změny územního plánu bude zpracován v rozsahu dle přílohy č. 2 k vyhlášce 135/2001 Sb., v souladu s ustanovením § 22 zák. č. 50/1976 ve znění pozdějších předpisů (stavební zákon).

Návrh řešení změny územního plánu bude odevzdán pořizovateli, tj. oddělení územního plánování odboru rozvoje a investic Magistrátu města Ústí nad Labem ve  4 paré. Součástí návrhu bude textová část (průvodní zpráva, návrh OZV) a grafická část, obsahující: hlavní výkres v měřítku 1 : 5000, výkres technického vybavení a dopravy, zákres vyhodnocení předpokládaných důsledků navrhovaného řešení ÚPD na ZPF a na pozemky určené k plnění funkcí lesa.