Skok na obsah
Česká verzeDeutsche versionEnglish version
Mapa serveruTisk stránkyNapište námNapište nám

Finanční odbor

Činnost odboru

  • Daně a poplatky
    • zpracovává nebo zajišťuje zpracování daňových přiznání k dani z příjmů právnických osob, dani z nemovitostí, dani dědické, dani darovací a dani z převodu nemovitostí, dani silniční, dani z přidané hodnoty
    • vedoucí finančního odboru je zmocněn za město podávat daňová přiznání a jednat se správcem daně v rámci zmocnění uděleného primátorem města
    • zajišťuje správu místního poplatku za komunální odpad tj. evidenci předpisů pohledávek, přijatých plateb a vymáhání neuhrazených poplatků a další související agendu
    • vyřizuje dotazy, připomínky a žádosti občanů k poplatku za komunální odpad
    • zpracovává návrhy OZV v části daní a místního poplatku za komunální odpad
    • rozhoduje v II. stupni jako odvolací orgán o místních poplatcích vyměřených ÚMO
    • metodicky řídí oblast daní a poplatků u města
  • Rozpočet
    • zpracovává návrh rozpočtu, případně rozpočtového provizoria magistrátu
    • zpracovává návrh rozpočtového výhledu
    • eviduje změny rozpočtu schválené v RM nebo ZM
    • zpracovává měsíční, pololetní a roční přehledy plnění rozpočtu magistrátu
    • zpracovává závěrečný účet a návrh finančního vypořádání magistrátu za předchozí rok a rozbor hospodaření za první pololetí běžného roku
    • pro zpracování rozpočtu, rozpočtového výhledu, závěrečného účtu apod., vyžaduje a přebírá od odborů magistrátu a městských obvodů podklady
    • v souladu s rozpočtem připravuje platební poukazy k převodům peněz pro MO
    • provádí kontroly dodržování předpisů v části rozpočtu a vykazované skutečnosti čerpání rozpočtu
    • metodicky řídí rozpočtovou činnost města
  • Účetnictví
    • zabezpečuje účetnictví magistrátu a účetní závěrku za magistrát a město celkem,
    • eviduje pohledávky magistrátu včetně jejich úhrad dle vnitřní směrnice MmÚ
    • na základě žádosti externích žadatelů vydává potvrzení o bezdlužnosti (po zaplacení správního poplatku)
    • provádí bezhotovostní úhrady faktur
    • připravuje smlouvy a dodatky smluv s bankami a o běžném platebním styku
    • metodicky řídí účetnictví města
  • Financování města
    • připravuje zadávací dokumentaci pro přijetí nových úvěrů ve vazbě na rozpočet a rozpočtový výhled
    • sleduje dodržování smluvních úvěrových ujednání, zajišťuje pro banky zprávy, výpočty a další podklady vyžádané úvěrujícími bankami
    • vede evidenci o společnostech 100% vlastněných městem i o společnostech s majetkovou účastí města Ústí nad Labem,
  • Příspěvkové organizace města kromě p.o. MS p.o. a ZOO p.o.
    • přijímá návrhy (žádosti) p.o. o příspěvky na provoz na daný rok, případně navýšení příspěvků v průběhu roku
    • průběžně sleduje hospodaření p.o. a v případě potřeby toto projednává jedná s řediteli p.o.
    • měsíčně zasílá p.o. příspěvky na jejich provoz v souladu se schváleným rozpočtem
    • přijímá od p.o. účetní závěrku a po kontrole základních vazeb výkazů tyto odesílá na KÚÚK
    • po skončení roku navrhuje zřizovateli finanční vypořádání p.o.
    • v případě potřeby sjednocuje metodické postupy p.o.

Úsek 1 - Oddělení rozpočtu

  • zpracovává návrh rozpočtu města, a provádí změny rozpočtu v průběhu roku
  • zpracovává závěrečný účet za předchozí rok a rozbor hospodaření za uplynulé pololetí
  • zpracovává měsíční přehledy o plnění rozpočtu
  • zpracovává finanční vypořádání po skončení roku
  • metodicky řídí rozpočtovou činnost u města

Úsek 2 Metodik daní a poplatků

  • zpracovává daňová přiznání  k dani z převodu nemovitostí, dani z nemovi-tostí, darovací dani, dani z příjmů právnické osoby-města, silniční dani a daňové agendy související
  • vyřizuje dotazy, připomínky a žádostí občanů k poplatkům
  • plní funkci odvolacího orgánu k vyměřeným poplatkům městskými obvody a inkasním oddělením
  • metodicky řídí činností daní a poplatků u města

Úsek 3 - Oddělení účetnictví

  • zabezpečuje  účetnictví Magistrátu a zabezpečuje účetní závěrku na město celkem
  • eviduje pohledávky Magistrátu
  • zabezpečuje úhrady faktur a jiných platebních povinností
  • metodicky řídí účetnictví u města

Úsek 4 - Inkasní oddělení

  • zajišťuje výběr poplatku za komunální odpad 

Další informace

Nejdůležitější právní předpisy upravující činnost finančního odboru

  • zákon 128/2000 Sb., o obcích v platném znění
  • zákon 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů v platném znění
  • zákon 243/2000 Sb., o rozpočtovém určení výnosů některých daní územně samosprávným celkům v platném znění
  • zákon 565/1990 Sb., o místních poplatcích v platném znění
  • zákon 280/2009 Sb., daňový řád
  • hmotně právní daňové zákony
  • OZV č. 5/2010 o místním poplatku za komunální odpad
  • zákon  563/1993 Sb., o účetnictví a další předpisy platné pro účetnictví
  • opatření č. 1/2004 Pravidla k Fondu rozvoje bydlení na opravy a modernizace bytů
  • prováděcí pokyny k Fondu rozvoje bydlení na opravy a modernizace bytů

Plné znění zákonů naleznete na Portálu veřejné správy České republiky (portal.gov.cz, do nového okna).

Žádost o poskytnutí informace