TISKOVÁ ZPRÁVA

9.2.2017

 

Rady města Ústí nad Labem 8. 2. 2017

 

3. Veřejná zakázka „Štefánikova – velkoplošná obnova obrusné vrstvy vozovky“
Rada schválila vyhlášení veřejné zakázky formou zjednodušeného podlimitního řízení na velkoplošnou obnovu obrusné vrstvy vozovky ulici Štefánikova. Předpokládaná hodnota plnění je 3,9 mil. Kč bez DPH. Oprava vozovky by měla proběhnout během měsíců května až června 2017.
Protože město v závěru roku soutěžilo zakázky na opravy komunikací tak, že nabídkové ceny jsou nižší, nežli byl předpoklad, došlo tedy k úsporám, může si dovolit zapojit do plánu akcí i tuto celoplošnou opravu. Jedná se o investiční akci, která je zařazena ze zásobníku vzhledem k posudku a výši investice. Investice do silnic na území města jsou dle analýz nutné ve výši skoro 1 miliardy, ale město tyto prostředky nemá.

4. Poskytnutí příspěvku na prevenci parazitárních onemocnění spárkaté zvěře
Rada města schválila 20 tis. Kč na podporu prevence výskytu parazitárních onemocnění spárkaté zvěře na území obce s rozšířenou působností Ústí nad Labem. Jako příjemce příspěvku je určena Českomoravská myslivecká jednota, okresní myslivecký spolek Ústí nad Labem, který organizuje a koordinuje provedení příslušných veterinárních opatření k prevenci parazitóz spárkaté zvěře. Léčba bude probíhat ve dnech 11. 2. a 12. 2. 2017.
Spárkatou zvěří se rozumí v místních podmínkách srnec, jelen, daněk, muflon, jelen sika, prase divoké. Parazitózami spárkaté zvěře se rozumí zejména plicní červivost, motoličnatost, toxoplazmóza, žaludeční a střevní červivost, svalovčitost v důsledku působení vnitřních parazitů a dále střečkovitost (vnější parazité).

18. Investice ve městě pokračují
Rada města schválila rozpočtové opatření odboru dopravy a majetku k zapojení zasmluvněných, doposud nečerpaných, finančních prostředků do rozpočtu roku 2017 ve výši 3,562 mil. korun.
Odbor dopravy a majetku v roce 2016 na základě řádně vyhlášených veřejných zakázek zahájil ve spolupráci s jednotlivými projekčními kancelářemi práce na zpracování studií a projektových prací na některé připravované investiční akce. Tyto projektové práce byly v průběhu II. poloviny roku 2016 postupně zadávány a zasmluvňovány.

Některé projekty a studie započaté v roce 2016 se budou realizovat v roce letošním. Ve městě se tak dle plánu dořeší zvýšení bezpečnosti u vstupu do ZOO v ulici Drážďanská. Ulice Střelecká i Žižkova se dočká finální studie úprav stávajících přechodů pro chodce. Řešena bude také projektová dokumentace rekonstrukce komunikace Tiziánova. Hostovická bude mít studii na zřízení chodníku, řešena bude například i Ke Třem křížům, Školní, Návětrná, Vojnovičova.
Tyto projekty a studie budou postupně dokončovány v průběhu I. čtvrtletí roku 2017.
Dále byly zadány projektové práce na rekonstrukci komunikací Moskevská a Na Spálence. U těchto akcí by měla být projektová příprava všech účastníků koordinace dokončena do konce dubna 2017.
Dokončena bude také Tovární ulice – začlenění cyklistické dopravy, na kterou město také v závěru roku přidělilo prostředky. V současné době je vydáno stavební povolení na stavební úpravy přechodů pro chodce a je podána žádost o územní souhlas pro přechodová svítidla pro nasvětlení přechodů pro chodce a míst pro přecházení. Současně je připravováno výběrové řízení na dodavatele stavby. Stavba bude kompletně zrealizována v průběhu I. pololetí 2017.

19. Rozpočtové opatření na dokončení úprav majetku ve městě
Převést finanční prostředky do rozpočtu roku 2017 bylo nutné i na další zasmluvněné akce, jako například oprava střechy garážového stání pod Mariánskou skálou (převod 2,952 mil. Kč), na zalesňování holin (nákup sazenic) je převedeno 300,28 tis. Kč a na lesnické práce spojené se zalesňováním holin 161,24 tis. Kč. Na správu a údržbu Městských sadů v Ústí nad Labem je převedeno 687,48 tis. Kč. Výraznou změnou bude v letošním roce květinová výzdoba. Převedených 1,3 mil. Kč je určeno na údržbu zeleně v Ústí nad Labem, na osázení kruhových objezdů, plochy u OD LABE a jejich údržbu, osazení, instalace a údržbu závěsných květináčů a údržbu mobilní zeleně.

20.Nabídka odkupu akcií – HOKEJ ÚSTÍ NAD LABEM s. r. o.
Radní vzali na vědomí informaci společnosti Palírna U Zeleného stromu na odkup 50% podílu ve společnosti HOKEJ ÚSTÍ NAD LABEM s.r.o., která byla na podatelnu města doručena 6. 1. 2017 (pátek) a radním doručena těsně 9. 1. 2017 před jednáním lednového zastupitelstva svolaného právě k problematice financování hokeje.
Rada města byla návrhem velmi překvapena, protože se firma o této nabídce nikdy zástupcům města ani hokejového klubu nikdy nezmínila. Rada neprodleně předala nabídku společnosti k projednání sportovní komisi.
Radní se ztotožnili s usnesením komise, která hlasovala 6-0-0 a návrh na odkup nedoporučili s tím, že budou vyvolána další jednání s vedením společnosti o možném odkupu podílu po skončení sezóny 2016/2017. Definitivní rozhodnutí bude na zastupitelích, kterým bude návrh s nesouhlasným vyjádřením sportovní komise předložen.

 

21. Město dalo dotaci 400 tisíc korun Severočeské vědecké knihovně
Rada města odsouhlasila dotaci 400 tisíc korun pro Severočeskou vědeckou knihovnu, která plní funkci městské knihovny. Poskytnutá dotace bude na nákup knihovního fondu v roce 2017 pro pobočky knihovny, pro lidovou půjčovnu a pro dětské oddělení.
Severočeská vědecká knihovna v Ústí nad Labe je zřízena Ústeckým krajem. Hlavním účelem je plnit regionální funkce veřejné univerzální knihovny, být střediskem kulturních, vzdělávacích a informačních služeb v knihovnictví na úrovni Ústeckého kraje. Plnění regionálních funkcí a jeho koordinaci zajišťuje kraj z peněžních prostředků svého rozpočtu.

30. Změna organizačního řádu magistrátu
V souvislosti se zefektivněním činnosti magistrátu rada města schválila organizační změny. Již při přípravě organizační změny platné od 1. 1. 2016 bylo počítáno s tím, že půjde o dvě etapy těchto změn. Některé změny je potřeba zavádět postupně právě po stabilizaci prvních změnových kroků.
Takovým příkladem jsou přestupky. V 1. fázi magistrát zřídil odbor přestupků v dopravě. Magistrát řeší kromě přestupků v dopravě i další přestupky, z nichž největší množství je soustředěno do oddělení přestupků na odboru kontroly. Ve 2. fázi organizačních změn je tedy vytvořen jeden přestupkový odbor, kde se bude řešit většina přestupků (vyjma přestupků řešených na základě speciálních zákonů – stavební, životní prostředí, aj.), což znamená přesun přestupkového odd. z odboru kontroly na odbor přestupků v dopravě s tím, že tento odbor bude přejmenován na odbor přestupkových agend.
S ohledem na počet pracovníků oddělení sociálně právní ochrany dětí (OSPOD) vzniklo další oddělení odboru sociálních věcí s názvem oddělení náhradní rodinné péče se samostatným vedoucím oddělení.
V kanceláři primátorky je například zrušeno tiskové oddělení včetně pozice vedoucího oddělení a nahrazeno je místem pro tiskového referenta.
Oddělení koncepcí a proinvestorské politiky byla spojena do jednoho oddělení koncepcí. Důvodem je posílení výkonné složky činností, zejména proaktivní politiky v oblasti regenerace brownfields, jezera Milada a dalších rozvojových aktivit.
Zrušeno bylo oddělení mimořádných situací se dvěma zaměstnanci. Jeden pracovník přejde pod oddělení vodního hospodářství a druhý bude jako referent krizového řízení spadat přímo pod primátorku města.
Radní schválili také vznik oddělení městského architekta, které je nezbytné pro budoucí plánování rozvoje města. Oddělení bude připravovat a zpracovávat odborné podklady pro nadmístní a místní záměry, odborné podklady pro prověření možností vývoje území města, územně plánovací podklady a územně plánovací dokumentace pro město, příp. pro regulaci dílčích částí města. Dále se bude podílet na vytváření všech strategických plánů a záměrů, které

se projeví územním průmětem nebo mají územní relevanci. Oddělení bude odborným garantem nových územně plánovacích dokumentací, odborným konzultantem územně analytických podkladů pro celé ORP a bude také sledovat vývoj zázemí krajského města i jeho veřejný prostor. Oddělení bude v rámci magistrátu úzce spolupracovat zejména s oddělením územního plánování a oddělením GIS a ostatními odbory – dopravy a majetku, životního prostředí a strategického rozvoje města.
Navrhovanou organizační změnou dochází i k redukci počtu oddělení na odboru hospodářské správy, zůstanou oddělení obslužných činností a správy budov. Tabulkové místo vedoucího zrušeného oddělení na odboru hospodářské správy je převedeno na právní odbor do oddělení správy pohledávek - úsek vymáhání poplatku za komunální odpad. Důvodem je zajištění kontinuity případů předávaných k vymáhání ze strany finančního odboru a zajištění efektivní správy těchto pohledávek.

Organizační změnou dochází i k personálnímu posílení finančního odboru o 2 tabulková místa k zabezpečení komplexní agendy inkasního oddělení. Na odboru dopravy a majetku je schváleno posílení oddělení údržby majetku zřízením pozice technika.
Organizační změna je platná od 1. 3. 2017, celkový počet zaměstnanců města dle tabulkových míst bude 409.