V Ústí skončila rekonstrukce železničního uzlu

15.09.2008
Dnes byl slavnostně zprovozněn průjezd železničním uzlem Ústí nad Labem

   Stavba šest kilometrů dlouhého úseku na trati Praha – Děčín začala před třemi lety. Správa železniční dopravní cesty za ní zaplatila téměř dvě a půl miliardy korun. Modernizace tranzitního železničního koridoru v sobě zahrnovala výměnu kolejí, opravu devíti mostů a vybudování mostu nového přes řeku Bílinu. Stavba železničního uzlu se dotkla také Mariánské skály – kvůli rozšíření kolejiště bylo nutné odbourat devět tisíc metrů krychlových skalního masivu.

   Součástí stavby byla kompletní rekonstrukce nástupišť na ústeckém hlavním nádraží a haly, kterou se k nástupištím přichází.

   Vlaky teď budou zrekonstruovaným úsekem moci jezdit rychlostí až 120 kilometrů v hodině. „Nádraží je vstupní branou do města a když je nádraží zrekonstruované je ten vstup samozřejmě příjemnější a město lépe prezentuje v očích návštěvníka. Ale také Ústečané si zaslouží reprezentativní vzhled Hlavního nádraží. Budova totiž při srpnových povodních v roce 2002 skončila částečně pod vodou a její vzhled nezapadal do modernizace celého města“ dodal při slavnostním zprovoznění průjezdu železničním uzlem primátor města Jan Kubata.

V Ústí skončila rekonstrukce železničního uzlu