Duben ve znamení slavných lokálních značek

29.03.2011
Možná budete překvapeni kolik proslulých výrobků má původ v severočeské metropoli.

   Přesvědčí Vás o tom projekt „Slavné lokální značky z Ústí nad Labem“ připravený oddělením cestovního ruchu, na kterém se podílela celá řada ústeckých podniků.

   Stará Myslivecká, Elida, Zlatopramen, Ceres a mnohé další, to jsou hlavní hrdinové zmíněného projektu. Představují již po několik let „dědictví“ bohaté průmyslové tradice města, které se řadilo mezi přední industriální metropole Evropy. „Zub času zapracoval a dnes již málokdo z Ústečanů, či obyvatel jiných měst ví, že například Schichtovo mýdlo s jelenem, likér Stará Myslivecká či legendární gramodesky His Master´s Voice, mají své kořeny právě u nás. Rozhodli jsme se tedy měsíc duben věnovat propagaci těchto slavných značek, a sice řadou doprovodných akcí,“ komentovala smysl projektu náměstkyně primátora Zuzana Kailová.

   Projekt „Originally made in Ústí nad Labem“ neopomene pivo Březňák, lak ve spreji Lybar, vodu po holení Pitralon a ani trpaslíky ze světoznámé ústecké Mareschovy keramičky, z nichž se jeden dostal až na přebal desky člena legendární kapely The Beatles – George Harrisona.

   Kampaň zahájí 4. dubna výstava „Slavné lokální značky z Ústí nad Labem“ připravená ve spolupráci s historiky městského muzea v ústeckém informačním středisku. Její součástí bude představení nových atraktivních propagačních předmětů města, které čerpají z bohaté historie legendárních výrobků a měly by se stát hodnotným suvenýrem typickým pro Ústí nad Labem. Program zahrnuje i hudební produkci „Hlas jeho pána“ na ústeckých gramodeskách, kde se role historického dýdžeje ujme sběratel gramodesek a ústecký archivář Vladimír Kaiser v Café Max 6. dubna. Netradiční promítání „Jelen a Myslivec – filmové hvězdy z Ústí nad Labem“ uvede 12. dubna Experimentální prostor Mumie a na Zabíjačkové hody pivaře Cibicha zve 16. dubna Pivovar Velké Březno. V Café Bárka se 18. dubna uskuteční beseda s krajinologem a trpaslíkologem Václavem Cílkem nazvaná „A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci“ a premiéru originálního muzikálu „Ústí nad Label“ o ústeckých značkách chystá na 20. dubna ústecké Činoherní studio.

   „Věříme, že díky této propagační kampani dojde ke spojení značek s městem Ústí nad Labem ve vnímání veřejnosti a k posílení patriotismu místních obyvatel,“ uzavírá náměstkyně primátora Zuzana Kailová.

Duben ve znamení slavných lokálních značek