Napsali o nás

Strana: [1]  [2]  [3] 

1.9.2015
Kolonii pobouřila cena parcel
Vážená redakce,

s určitou nelibostí jsem si přečetla ve včerejším Ústeckém deníku článek o problémech zahrádkářů v Habrovicích.
Každá mince má dvě strany, Vy jste napsali tu rubovou stranu, kde si zdejší zahrádkáři stěžují na vysokou cenu za případnou koupi pozemku nabízené městem (800 Kč m2) s odůvodněním, že když začínali, byly to pláně atd..
V Ústí nad Labem a okolí měli zahrádkáři stejné podmínky, tj. začínali od píky pláních ,kopcích atd.,,zestárli na těch zahrádkách ,jsou již důchodci . Nikdo si nestěžuje všichni se s tím vypořádali .Jenom habrovičtí mají pořád problémy.
Oni však zapomněli konstatovat, že jim byly pozemky nabízeny v roce 1994 a to v ceně 75 Kč za m2, vyčleněnou stavební parcelu o rozměrech 4x 4 m2 za 150 Kč/m2. Ani tak výřečný člověk jako byl pan L. Bělský neuspěl, protože to pro osazenstvo bylo DRAHÉ.Upozorňoval je na to, že časem to bude dražší , osazenstvo se mu smálo.
Takže to je potřebné uvést na pravou míru. No a ta doba přišla. Navíc je sympatické od města, že jim umožňuje splátky.
I. Horecká
Ústí nad Labem
 
19.8.2015
Jezero Milada je na vlastní nebezpečí, do roka by se to mělo změnit
Město Ústí nad Labem pracuje na získání dalších prostředků na zainvestování technické infrastruktury v oblasti jezera Milada.
Ta je potřebná pro využití území pro veřejnost a podnikání. Finance z tzv. ekomiliard na obnovu krajiny po hnědouhelné těžbě bude možné čerpat na vybudování kanalizace, přístaviště a mol na jezeře.
Představitelé města Ústí nad Labem a Dobrovolného svazku obcí Jezero Milada budou formulovat své požadavky vůči státu na výjezdním zasedání vlády ČR, které bude hostit Ústecký kraj na podzim 2015.
Jedná se o poslední možnost, jak získat prostředky z uvedeného zdroje a vedení města ve spolupráci s Palivovým kombinátem Ústí, s. p. – současným správcem vodní plochy s okolím - nyní intenzivně usiluje o to, aby dosáhlo na maximální alokace.
Současný stav areálu na jezeře Milada, který byl veřejnosti zpřístupněn Palivovým kombinátem jakožto vlastníkem, bohužel není ideální, ovšem město Ústí nad Labem není v tuto chvíli vlastníkem areálu, neprovozuje služby ani stánky. Provoz zatím nadstandardně řeší Palivový kombinát Ústí, za což mu patří velké poděkování.
Město samozřejmě jezero Milada považuje za velmi atraktivní a vnímá obrovský zájem občanů, proto se aktivně zapojilo nejen do řešení bezpečností situace, ale připojilo se také zajištěním finančních prostředků na zajištění vybudování infrastruktury. Ačkoliv areál bude ze státu převeden až v roce 2017, město má obrovský zájem zlepšit kvalitu služeb již příští rok.
 
12.5.2015
Dobrý nápad, nebo past na řidiče?
Reakce:
Město Ústí nad Labem dbá na bezpečnost

Redaktor televize Nova neuváděl ve výše uvedené reportáži správné údaje a z rozhovoru s radním města Pavlem Štěpařem neuvedl informace o tom, že mnohdy dlouhé soupravy nezajedou k chodníku a poté mají například vozíčkáři problematický výstup/nástup. Neodvysílána byla i skutečnost, že vedení radnice převzalo rozjetou akci od minulého vedení. Investiční akce byla totiž zahájena v září 2014 a je součástí projektu IPRM Mobilita.

V reportáži zazněla také nesprávná informace, že do konce roku město odstraní přibližně deset zálivů a celkem jich má zmizet okolo šedesáti.

Samozřejmě tomu tak není: Celkem se jedná o 8 zastávek z celkového počtu 51 ks rekonstruovaných zastávek. Pouze u 5 zastávek není možné objet stojící trolejbus, u dalších 3 je možné stojící trolejbus objet tak, jako stávající zastávky umístěné na jízdních pruzích, kterých je v Ústí nad Labem několik.

Diváky a občany města Ústí nad Labem takto odvysílaný pohled na stav a rekonstrukci zálivů zastávek naprosto zneklidňuje a podněcuje k nespokojenosti řidičů.

Skutečným faktem realizace projektu je zejména bezpečnost. Při přípravě projektu rekonstrukce zálivů zastávek MHD byl kromě technických parametrů zohledněn i pohled z hlediska bezpečnosti účastníků provozu. A to zejména těch, kteří jsou nejohroženější, tzn. chodců.

Řada stávajících zastávek je nevyhovující z hlediska zákonných parametrů (nesplňují požadavky pro pohyb osob se sníženou pohyblivostí, přechody pro chodce končí uprostřed zálivu) nebo neumožňovaly dopravním prostředkům zajíždět až k hraně chodníku apod. Z těchto důvodů byly využity všechny možnosti ze stávajících technických předpisů ohledně umisťování zastávek MHD na komunikační síti, tzn. zřízení samostatných zastávkových zálivů, popřípadě zřízení zastávek na jízdním pruhu. Při volbě těchto možností bylo vždy zohledněno konkrétní místo, tzn. typ komunikace, kde se nachází, její dopravní zatížení, počet cestujících využívající zastávku.

Pro úplnost uváděných údajů uvádíme podrobné vyjádření zpracovatele projektové dokumentace k jednotlivým zastávkám, kde dojde ke zrušení zálivů. Projektová dokumentace ke každému zálivu obsahuje technickou se zdůvodněním návrhového řešení.

SO 105 Stříbrnická – 1 x záliv směr ul. V Rokli – Prioritou bylo řešit nevyhovující přechod, kde došlo již ke sražení chodce. Záliv byl nedostatečné délky pro trolejbusy. Při zachování zálivu a jeho délkové úpravě by nebylo možné upravit přechod pro chodce. Při přemístění přechodu a zachování stávající polohy zastávek by dle našeho názoru nebyl pěšími využíván. Zastávka je posunuta směrem z kopce, tam záliv nebylo možné navrhnout vzhledem ke kolizi s pozemky jiných vlastníků. Trolejbus nebude možné objet po dobu stání v zastávce.

SO 107 Gagarinova – 2 x zálivy v obou směrech - zálivy proti sobě jsou v současném stavu nevyhovující pro trolejbusy. Trolejbus nezajede k nástupní hraně z důvodu nedostatečné délky zálivů. Přechod pro chodce délky skoro 14,0 m je umístěn v zastávkových zálivech, což je nevyhovující z hlediska rozhledových poměrů. V případě posunů zálivů současně s úpravou přechodů by došlo k posunu zastávky o cca 40 m a bylo by nutné překládat sloupy trakčního vedení. Na jednáních se zadavatelem a budoucím správcem bylo dohodnuto, že přeložky sloupů TV nebudou kvůli vysokým cenám navrhovány. Bylo navrženo řešení s dlouhým středovým ostrůvkem dle požadavku objednatele a budoucího správce. Trolejbus nebude možné objet po dobu stání v zastávce.

SO 108 Větrná – 2 x zálivy v obou směrech - zálivy proti sobě jsou v současném stavu nevyhovující pro trolejbusy. Trolejbus nezajede k nástupní hraně z důvodu nedostatečné délky zálivů. Přechod pro chodce délky skoro 14,0 m je umístěn v zastávkových zálivech, což je nevyhovující z hlediska rozhledových poměrů. V případě posunů zálivů současně s úpravou přechodů by došlo k posunu zastávky o cca 40 m a bylo by nutné překládat sloupy trakčního vedení. Na jednáních se zadavatelem a budoucím správcem bylo dohodnuto, že přeložky sloupů TV nebudou kvůli vysokým cenám navrhovány. Bylo navrženo řešení s dlouhým středovým ostrůvkem dle požadavku objednatele a budoucího správce. Trolejbus nebude možné objet po dobu stání v zastávce.

SO 119 Beethovenova – 1 x záliv směr centrum. Posun zastávky naproti zastávce směr Všebořice. Komunikace je v místě zastávky ve směru do centra dvoupruhová. Zastávka je navržena na jízdním pruhu, který nyní slouží převážně k parkování vozidel. Zajíždění a vyjíždění do rušeného zálivu je obtížné vzhledem k parkujícím vozidlům. Stávající již nevyužívaný záliv (cca 50 m pod novou zastávkou – směr centrum) bude možné používat pro parkování vozidel. Trolejbus bude možné objet levým jízdním pruhem po dobu stání v zastávce.

SO 121 Svatopluka Čecha – 2 x záliv oba směry – Zálivy byly nedostatečné délky pro trolejbusy. Zastávky byly umístěny na jízdní pruhy a zároveň byl mezi zastávkami navržen přechod, který v místě zastávek ve stávajícím stavu není.Trolejbus je možné objet po dobu stání v zastávce jako na jiných zastávkách umístěných na jízdních pruzích.

Celkem se tedy jedná o 8 zastávek z celkového počtu 51 ks rekonstruovaných zastávek. Pouze u 5 zastávek není možné objet stojící trolejbus, u dalších 3 je možné stojící trolejbus objet tak, jako stávající zastávky umístěné na jízdních pruzích, kterých je v Ústí nad Labem několik.

Namátkou Hilarova (která se objevila v reportáži TV Nova a která zůstane ve stávajícím stavu, protože pro záliv není místo).

Navržená řešení byla odsouhlasena zástupcem dopravního inspektorátu PČR.